Pojmovnik ruske avangarde #10

Pojmovnik ruske avangarde #10

Ova knjiga nudi 22 članka vodećih europskih i domaćih istraživača-rusista i slavista, pisanih krajem 1980-ih i na početku 1990-ih godina za dosad nikada objavljeni jubilarni svezak Pojmovnika ruske avangarde.

O ruskoj se avangardi danas piše kao o „najavangardnijem avangardizmu“ u povijesti jer nigdje drugdje avangardizam nije bio toliko strastven, raznolik i beskompromisan kao u buntovnoj i prema budućnosti usmjerenoj Rusiji od 1910. do 1930. godine. Malevičev Crni kvadrat postao je globalni simbol velikog Ništa jer je najradikalnije izrazio ideju smrti predmetne umjetnosti i nultoga stanja svijeta, društva i kulture. Mihail Larionov je govorio: „Dosadno mi je, ugnjetavaju me svi kanoni umjetnosti. Od njih zaudara mrtvilom i guše me… Želim pobjeći iz zidova u bezgraničan prostor, želim biti u stalnom kretanju“. Suvremenost koju živimo pokazuje da avangardne vizije svijeta, umjetnički osmišljene do posljednje logičke točke, nisu zastarjele. Dapače, s očuđujućom se percepcijom autora s početka prošloga stoljeća 2021. godine možemo poistovjetiti kao nikad prije.

Na znamenitoj Sotheby's aukciji nekanonske umjetnosti u Moskvi 1988. ruska su avangardna djela postizala dotad nezamislive cijene, a svoje su primjerke kupili Elton John i David Bowie. U slično je vrijeme planiran jubilarni, 10. susret znanstvenika okupljenih oko zagrebačkog Zavoda za znanost o književnosti pri Filozofskom fakultetu. Dok su druge znanstvene sredine tek otkrivale rusku avangardu, kod nas je ona već cijelo desetljeće bila osmišljavana i interpretirana.

Ova knjiga nudi 22 članka vodećih europskih i domaćih istraživača-rusista i slavista, pisanih krajem 1980-ih i na početku 1990-ih godina za dosad nikada objavljeni jubilarni svezak Pojmovnika ruske avangarde. Slojevima prašine tranzicije prekriven rukopis preživio je rat na našim prostorima, nadživio i neke u knjizi zastupljene autore te nakon tri desetljeća ostvario pravo na svoju „svijetlu budućnost“. Knjiga je u znanstvenom smislu o ruskoj avangardi, ali ona je i puno više od toga: kulturno-povijesni dokument nekih drugih i drukčijih vremena i znak da tranzicija, barem u nekim oblastima naših života, ne mora imati izvanvremensko trajanje.

Urednik
Danijela Lugarić Vukas
Naslovnica
Nikša Eršek
Dimenzije
21 x 15 cm
Broj strana
440
Nakladnik
Sandorf, Zagreb, 2021.
 
Latinica. Broširano.
Jezik: Hrvatski.
ISBN
978-9-53351-293-8

Jedan primjerak je u ponudi

Tri lista su pokidana (87-92 str.), ali sačuvana.
Stanje:Korišteno, u dobrom stanju (tragovi korištenja)
Dodano u košaricu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću tražilice ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Fundamental problems in philosophy

Fundamental problems in philosophy

Oswald Ed. Hanfling

Hrestomatija tekstova značajnih filozofa kojoj je cilj uvesti čitatelja u većinu središnjih tema filozofije.

Blackwell, 1972.
Engleski. Latinica. Broširano.
11,32
Čemu dijalog povjesničara/istoričara?

Čemu dijalog povjesničara/istoričara?

Mile Bjelajac, Andrea Feldman, Hans-Georg Fleck
Zaklada Friedrich Naumann, 2005.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
4,99
Poljoprivredne aktualnosti

Poljoprivredne aktualnosti

Materijali sa znanstvenog savjetovanja agronoma. Analiza i dostignuća ratarske proizvodnje u SRH, te odraz ekonomske politike na agroindustrijski kompleks.

Poljoprivredni centar Hrvatske, 1988.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
8,50
Život pod reflektorima: 7 suvremenih drama i komedija

Život pod reflektorima: 7 suvremenih drama i komedija

Mirko Božić, Pero Budak, Vladan Desnica, Fadil Hadžić, Ivica Ivanac, Marijan Matković, Duško Roks...
NIP, 1961.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
11,99
Saint-Simon i Auguste Comte

Saint-Simon i Auguste Comte

Ante Fiamengo

Drugi svezak Sociološke hrestomatije, koju je uredio Rudi Supek, s prijevodima odabranih tekstova Saint-Simona i Comtea.

Nakladni zavod Matice hrvatske, 1966.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
5,76