Likovne umjetnosti - školski leksikon
Ovaj pokušaj leksikonske obrade materije iz historije umjetnosti susretao se s mnogim teškoćama, koje su dijelom proizlazile iz specifičnog karaktera same materije.
Jedan od osnovnih problema bio je izbor pojmova potrebnih da se bolje razumiju određene pojave u razvoju umjetnosti. Umjetnost je, naime, u svim razdobljima usko povezana s mnogim drugim područjima kulturnog i društvenog života uopće, pa je često potrebno poznavati činjenice iz tih drugih područja da bi se mogle bolje razumjeti pojave u historiji umjetnosti. Stoga je u ovaj leksikon trebalo uključiti i neke pojmove iz antikne mitologije, iz historije kršćanstva, pa i iz samog kršćanskog bogoslužja, da se omogući bolje razumijevanje nekih zadataka antikne i srednjovjekovne umjetnosti. Autori su svjesni da njihov izbor predstavlja tek jedan pokušaj. Sto te tiče stručne terminologije, ona je ponekad impro-virrana, ponekad više opisna nego pojmovna, a s obzirom na način pisanja pojedinih riječi, autori nisu mogli biti kon-zekventni. Strani termini, koji su se već udomaćili u našoj stručnoj literaturi, pisani su fonetski, dok su drugi koji nisu toliko poznati dati u onom obliku u kojem se javljaju kod jezika koji su ih stvorili. Takva odluka više je rezultat prak-ticizma nego principijelnog stava autora.
Jedan primerak je u ponudi
- Tragovi patine
- Pečat biblioteke