Kako se zemlje natječu: Strategija, struktura i državno upravljanje u globalnoj ekonomiji

Kako se zemlje natječu: Strategija, struktura i državno upravljanje u globalnoj ekonomiji

Richard H. K. Vietor

Kako zemlje žure da se takmiče u sve globalizovanijoj areni, državne strategije su važnije nego ikad.

Zemlje širom sveta se sve žešće takmiče za tržišta, tehnologije, veštine, strane investicije i kanale distribucije koji su potrebni za razvoj njihovih ekonomija i podizanje životnog standarda. U našem potpuno globalizovanom svetu, specifične strategije ovih nacionalnih vlada će ili uspeti – ili neuspešno – u svojim naporima da stimulišu i održe rast, smanje siromaštvo, prilagode se urbanizaciji i otvore radna mesta.

U knjizi Kako se zemlje takmiče: strategija, struktura i upravljanje u globalnoj ekonomiji, Richard H. K. Vietor pokazuje kako države postavljaju pravac i stvaraju klimu za nacionalni ekonomski razvoj i profitabilna privatna preduzeća. Vietor ističe da u današnjem hiperkonkurentnom okruženju država stalno pruža specifične prednosti koje su kompanijama potrebne kako bi se ravnopravno nosile sa konkurentima. Ove prednosti uključuju visoku štednju i niske kamatne stope za investicije, jaka imovinska prava i dobro upravljanje državom, tehnološki motivisanu i posvećenu radnu snagu, nisku stopu inflacije i brzo rastuće domaće tržište.

Predstavljajući istorijski kontekst, ekonomsku analizu i intervjue sa izvršnim direktorima i državnim službenicima širom sveta, Vietor nudi živopisnu i pronicljivu analizu različitih pristupa vladinim strategijama koji vode ka uspehu i neuspehu. Poglavlja opisuju važne zemlje — Kinu, Indiju, Japan, Singapur i Sjedinjene Države, kao i Meksiko, Rusiju, Saudijsku Arabiju, Južnu Afriku i Italiju — i otkrivaju jedinstvene društvene, ekonomske, kulturne i istorijske sile koje su oblikovale putanju razvoja zemlje. Vietor takođe osporava široko rasprostranjeno gledište da u tržišnim privredama kao što su Sjedinjene Države, snažan uticaj države može samo da ometa poslovni uspeh.

Provokativan u prezentaciji i bogat izvorima, Kako se zemlje takmiče, nudi moćan uvid u dešavanja u poslovnom okruženju važnih nacija – i prošlosti i budućnosti.

Naslov originala
How Countries Compete: Strategy, Structure, and Government in the Global Economy
Prevod
Saša Cerovac, Igor Ljubaj
Dimenzije
24 x 16 cm
Broj strana
370
Izdavač
Mate d.o.o, Zagreb, 2010.
 
Latinica. Tvrde korice s omotom.
Jezik: Hrvatski.

Nema primeraka u ponudi

Poslednji primerak je nedavno prodat.

 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću pretrage ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Interna medicina : Principi i praksa

Interna medicina : Principi i praksa

Udžbenik za studente i liječnike

Stvarnost, 1974.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
6,50
Podsticanje i sputavanje stvaralačkog ponašanja ličnosti

Podsticanje i sputavanje stvaralačkog ponašanja ličnosti

Radivoj Kvaščev

Drugo izmenjeno izdanje.

Svjetlost, 1980.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
7,98
Najbolji prezenter

Najbolji prezenter

Jerry Weissman

Tehnika, stil i strategija najpoznatijeg američkog trenera javnog govora. Sticanje publike moćnim nastupom.

Mate d.o.o, 2010.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
6,12
Ekonomija

Ekonomija

Paul A. Samuelson, William D. Nordhaus

Najpoznatiji udžbenik ekonomije daje jasan, točan i zanimljiv uvod u načela suvremene ekonomike i investicije američke i svjetske ekonomije. Ovo, petnaesto izdanje, uključuje ekonomiku zdravstva i ekonomiku zaštite okoliša.

Mate d.o.o, 2000.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
25,24
IT u primjeni

IT u primjeni

Dennis G. Severance, Jacque Passino

Vodič za menadžere za primenu sistema informacionih tehnologija.

Mate d.o.o, 2009.
Hrvatski. Latinica. Broširano s omotom.
4,12
Osnove prava

Osnove prava

Ljerka Mintas Hodak, Đuro Njavro, Emil Heršak, Branko Skerlev, Jasenka Zaninović, Luka Tadić Čoli...

Predavanja za studente ekonomije.

Mate d.o.o, 2016.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
7,66