Ernst Barlach: Lithographien, Holzschnitte

Ernst Barlach: Lithographien, Holzschnitte

Jens Kraubig

Katalog izložbe predstavlja značajan segment opusa nemačkog ekspresioniste Ernsta Barlaha, koji je, pored vajarstva, bio i plodan grafičar i pisac. Uz katalog je priložen dodatak sa prevodom kataloga na hrvatski jezik.

Barlahove litografije i drvorezi odražavaju duboku humanističku i duhovnu dimenziju, često prožetu društvenom kritikom i ekspresionističkom estetikom. Hrvatska enciklopedija

Barlah je ilustrovao sopstvene drame, kao što su Der tote Tag (1912) i Der Findling (1922), koristeći drvoreze kako bi produbio emocionalni doživljaj svojih tekstova. Njegove printove karakteriše snažan kontrast svetlosti i senke, i stilizovane figure koje izražavaju unutrašnje stanje likova.

Posebno treba istaći ciklus drvoreza za Geteovu Valpurgijevu noć, gde Barlah koristi tehniku površinskog drvoreza da prikaže demonski svet subote na planini Broken. U ovim delima Faust i Mefisto se povlače u drugi plan, dok groteskne i erotski nabijene figure veštica dominiraju kompozicijom, stvarajući impresivnu vizuelnu interpretaciju Geteovog teksta.

Barlah je kreirao i litografije za Geteove pesme, objavljene 1924. godine, gde je pesnikove motive tumačio kroz 35 litografija, naglašavajući univerzalne teme poput ljubavi, smrti i duhovne potrage. Ove litografije odlikuju se jednostavnošću linija i dubokom simbolikom, dodatno obogaćujući Geteove stihove.

Barlahova grafička dela, bilo samostalno ili kao ilustracije za književna dela, predstavljaju sintezu ekspresionističke estetike i duboke humanističke poruke, ostavljajući snažan utisak na posmatrača.

Prevod
Tamara Marčetić
Urednik
Marko Prkačin
Dimenzije
23,5 x 16,5 cm
Broj strana
95
Izdavač
Institut für Auslandsbeziehungen, Stutttgart, 1989.
 
Latinica. Broširano.
Jezik: Hrvatski.

Jedan primerak je u ponudi

Stanje:Nekorišćeno
Dodato u korpu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću pretrage ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Pojmovnik ruske avangarde 2

Pojmovnik ruske avangarde 2

Aleksandar Flaker, Živa Benčić, Sonja Briski-Uzelac, Aage A. Hansen-Löve, Bogdan Mesinger, Nirman...

Pojmovnik ruske avangarde 2 sadrži tekstove eminentnih književnih stručnjaka koji su obradili različite aspekte ruske avangardne književnosti.

Grafički zavod Hrvatske (GZH), 1984.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
8,425,89
Grafiti

Grafiti

Grafiti su savremena urbana umetnost. Krečenje javnih prostora sprejevima u boji može na specifičan način obogatiti karakter ulice ili grada. Grafiti su način komunikacije i način ukazivanja na društvene probleme i pokazatelj nečije mašte.

Naklada Uliks, 208.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
4,56
Obrisi bez obrasca

Obrisi bez obrasca

Matko Meštrović

Zbirka eseja, osvrta i rasprava jednog od najistaknutijih hrvatskih teoretičara savremene umjetnosti. Rad obuhvata promišljanja o umetnosti, posebno u kontekstu pokreta Nove tendencije i grupe Gorgona, čiji je Meštrović bio aktivan član.

Mladost, 1980.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
9,48 - 9,56
Studije o modernoj umetnosti

Studije o modernoj umetnosti

Giulio Carlo Argan

Poziv povjesničara umjetnosti, kako ga Argan shvaća, daleko je od nekakveurenjonisti u povijest, u prošlost; to je, naprotiv, poziv aktivnog učestvovanja u vlastitoj sadašnjosti." - Ješa Denegri

Nolit, 1982.
Srpski. Latinica. Broširano.
6,99
Pojmovnik ruske avangarde #10

Pojmovnik ruske avangarde #10

Ova knjiga nudi 22 članka vodećih europskih i domaćih istraživača-rusista i slavista, pisanih krajem 1980-ih i na početku 1990-ih godina za dosad nikada objavljeni jubilarni svezak Pojmovnika ruske avangarde.

Sandorf, 2021.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
8,96
Avangarda u sjeni Jalte: umjetnost Srednjoistočne Europe u razdoblju 1945.–1989.

Avangarda u sjeni Jalte: umjetnost Srednjoistočne Europe u razdoblju 1945.–1989.

Piotr Piotrowski

Kompleksna studija umetničke produkcije na prostoru između „gvozdene zavese“ i granica bivšeg Sovjetskog Saveza, koja prikazuje dešavanja na umetničkoj sceni Bugarske, Čehoslovačke, Nemačke, Mađarske, Poljske, Rumunije i bivše Jugoslavije.

Institut za povijest umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, 2011.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
11,56 - 11,58