
Berlin Alexanderplatz
Roman koji je uneo revoluciju u prozu, a zasnovan je na procesu montaže filma. Knjiga prati život Franca Biberkopfa, čija je fiktivna sudbina isprepletena sa još jednim elementom stvarnosti – gradom Berlinom, paralelnim glavnim likom.
Napisan ekspresionističkim stilom, sa elementima montaže, roman koristi unutrašnje monologe, novinske članke i ulične zvuke kako bi evocirao haotičan duh Vajmarske republike.
Franc, pušten iz zatvora nakon četiri godine zbog ubistva svoje devojke Ide, zavetuje se da će postati pošten čovek. Međutim, Berlin, grad pun kriminala, siromaštva i političkih tenzija, uvlači ga u vrtlog iskušenja. Franc se bori da pronađe posao, živi od sitnih prevara i upada u loše društvo, uključujući kriminalca Rajnholda, čije manipulacije i izdaja vode Franca u niz nesreća. Njegov odnos sa Mijom, njegovom novom ljubavlju, daje mu nadu, ali sudbina ga ne štedi - od gubitka ruke u nesreći do dubljeg spuštanja u podzemlje.
Roman istražuje teme sudbine, slobodne volje i borbe pojedinca protiv društvenih sila. Kroz Biberkopfa, Deblin prikazuje malog čoveka koji se bori sa moralnim dilemama u nemilosrdnom gradskom okruženju. Biberkopfova konačna transformacija, nakon duhovnog i fizičkog sloma, sugeriše pomirenje sa stvarnošću, ali bez jasnog srećnog kraja. Delo je snažan portret modernog grada i ljudske borbe, često upoređeno sa Džejms Džojsovim „Uliksom“ zbog svog inovativnog stila.
Jedan primerak je u ponudi