Julijana Matanović
Julijana Matanović je poznata hrvatska spisateljica i književna kritičarka koja svoje književne uspjehe postiže pisanjem romana za odrasle i djecu. Omiljena kod svih generacija čitatelja, ali i medija. Ova spisateljica u svojim djelima mnogo otkriva o sebi te piše otvoreno o vlastitim iskustvima, emocijama i životnim situacijama. Jako voli i susrete s čitateljima. Na hrvatskoj književnoj sceni pojavila se 1997. sa svojom zbirkom pripovjedaka “Zašto sam vam lagala”. Dobitnica je mnogobrojnih nagrada, a njezina djela su prevedena na mnoge jezike. Napisala je više od dvjesto ogleda, eseja i književnih kritika. Živi i radi kao sveučilišna profesorica u Zagrebu. Pri Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti je članica suradnica. Rođena je 6.4.1959. u Gradačcu u BiH.
Za svoj književno kritičarski rad spisateljica je 2004. nagrađena od strane hrvatskih književnih kritičara nagradom Julije Benešić. Nagradu Kiklop je dobila 2009. za prozno djelo “Knjiga od žena, muškaraca, gradova i rastanaka” i 2011. u kategoriji knjige za djecu i mladež za roman “One misle da smo male”, a taj roman je još nagrađen nagradom Anto Gardaš DHK-a, nagradom Mali princ u Tuzli za najbolju dječju knjigu u regiji i nagradom Biser mudrosti od Europske udruge raka maternice ECCA.
Knjiga “I na početku i na kraju bijaše kava” dosegla je nakladu od 10 000 primjeraka i nagrađena 2014. nagradom Ksaver Šandor Gjalski za najbolju proznu knjigu godine, nagradom Josip i Ivan Kozarac za najbolje prozno djelo godine, nagradom fra Martin Nedić Zaklade Terra Tolis za najbolju knjigu godine i nagradom grada Zagreba 2015.
Naslovi u ponudi
Ispod stola
Kao da smo otac i kći
Columns published by the author in the weekly magazine "Mila" from October 2002 to October 2003, united by the theme of recognition.
Ključevi raja
Croatian and literary baroque and Slavonian literature of the 18th century
Tko se boji lika još : priprema ispita iz nove hrvatske proze
Since the first book, the theme of literature has been a constant feature of Julijana Matanović's prose. The author's "reckoning" with previous analyses, as well as with the list of selected reading titles, is clearest precisely in the texts included in t