Dečko, dama, kreten, drot

Dečko, dama, kreten, drot

Edo Popović

Dečko, dama, kreten, drot (2005.), završni dio trilogije započete Koncertom za tequilu i apaurin (2002.) i nastavljene Plesačicom iz Blue Bara (2004.), satirična je i melankolična priča o kriminalnom miljeu suvremene Hrvatske.

Kroz monologe i rezove, prepliću se sudbine četiri glavna lika – naslovnih "Dečka", "Dame", "Kretna" i "Drota" – simbolizirajući tragikomičnu hrvatsku stvarnost: gubitnike, izdaje i nemogućnost prilagodbe novim vremenima. Inspiriran crnom kronikom i filmovima poput Taksiste, roman kritizira mafijaške obrasce, medijski senzacionalizam i emocionalne praznine.

Dečko (Niko, bivši BBB Niko): Bivši kriminalac na uvjetnoj kazni nakon zatvora u Lepoglavi, dezorijentiran povratak u svakodnevicu otkriva promjene u prijateljstvima. Nekadašnji idealist iz osamdesetih, sada luzer-promatrač, suočava se s izdajom prijatelja Darka, koji je postao svodnik. Njegovi monolozi pune su nostalgije za izgubljenom mladosti i moralnim dilemama.

Dama (Maša, Ukrajinka, plesačica iz Blue Bara): Prostitutka koja bježi iz noćnog kluba i mijenja identitet. Njezina melankolična priča otkriva snove o boljem životu, ljubav s Folom i tragediju nepromišljenih odluka. Popović njezinom figurom pokazuje rijedak senzibilitet prema ženskoj ranjivosti u muškom svijetu nasilja.

Kreten (Darko): Nikov bivši prijatelj, sada mafijaški akter i svodnik, simbolizira potpunu transformaciju i izdaju starih vrijednosti. Od zajedničkog navijanja za De Nira do uloge antagonista, njegova sudbina završava krvavim obračunom, naglašavajući gubitak prijateljstava.

Drot (Mladen Folo, načelnik Odjela za kulturni terorizam): Intelektualac u policijskim vodama, bori se s intrigama nadređenih i medijskim manipulacijama. Zaljubljen u Mašu, postaje njezin zaštitnik i antiheroj, likvidirajući Darka motiviran ljubavlju i odvratnošću. Njegova akcija, prikazana kao kolektivna, ostavlja ga u praznini, maštajući o literaturi koja će njegovu priču učiniti besmrtnom.

Radnja kulminira u Blue Baru: Nikovo suočavanje s Darkom, Mašin bijeg i Folov osvetnički čin spajaju se u kaotični obračun. Roman završava refleksijom o razlici između života i literature, slaveći slojevite likove uhvaćene u mrežu sudbine. Popović spaja humor, ironiju i liriku, kritizirajući društvene promjene i slaveći "prekrasne luzere" osamdesetih.

Editor
Ivica Buljan
Graphics design
Zoran Birman
Dimensions
19.5 x 12.5 cm
Pages
157
Publisher
Jutarnji list, Zagreb, 2005.
 
Latin alphabet. Paperback.
Language: Croatian.
ISBN
978-9-53674-835-8

Two copies are available

Copy number 1

Condition:Used, excellent condition

Copy number 2

Condition:Used, excellent condition
 

Are you interested in another book? You can search the offer using our search engine or browse books by category.

You may also be interested in these titles

San žutih zmija

San žutih zmija

Edo Popović
Moderna vremena, 2000.
Croatian. Latin alphabet. Paperback.
3.78 - 3.79
Ispod stola

Ispod stola

Zoran Ferić, Vlado Bulić, Olja Savičević Ivančević, Jurica Pavičić, Ivana Simić Bodrožić, Julijan...

Najljepše antikorupcijske priče

VBZ, 2011.
Croatian. Latin alphabet. Paperback.
5.68
Tu nema ničega!

Tu nema ničega!

Dubravka Ugrešić

Dubravka Ugrešić u svojemu provokativnom eseju na primjeru toplica — lječilišta — razmatra život u postsocijalističkoj Europi i Hrvatskoj.

Multimedijalni institut, 2020.
Croatian. Latin alphabet. Paperback.
13.58
Nemoj ići u Anderlecht

Nemoj ići u Anderlecht

Srđan Gavrilović

Druga knjiga priča mostarskog pisca i urednika, Srđana Gavrilovića, izniman je književni događaj koji se jednostavno ne smije omeđiti bilo kakvom odrednicom, pa čak ni lociranjem u moguću generaciju.

V.B.Z, 2022.
Croatian. Latin alphabet. Hardcover.
13.28
Pod starim krovovima

Pod starim krovovima

Ksaver Šandor Đalski
Školska knjiga, 1974.
Croatian. Latin alphabet. Paperback.
5.99
Povratak Filipa Latinovicza

Povratak Filipa Latinovicza

Miroslav Krleža

„Die Rückkehr des Filip Latinovicz“ ist einer der berühmtesten Romane von Miroslav Krleža. Dieser Roman ist in unserer Literatur von Bedeutung, da er als der erste vollständig moderne kroatische Roman gilt.

Večernji list, 2004.
Croatian. Latin alphabet. Hardcover with dust jacket.
3.52 - 5.56