Magija, nauka i religija, i druge studije

Magija, nauka i religija, i druge studije

Bronislaw Malinowski

Magija i nauka, odnosno religija, po Malinowskom, idu zajedno. On zastupa ideju da se u svakoj zajednici mogu se uočiti dva jasno izražena domena: duhovni i svjetovni, drugim riječima – domen magije i religije i domen nauke.

Malinowski je predstavnik antropološkog funkcionalizma i začetnik klasične evolucionističke teorije društvenog razvoja, njenih historijskih premisa i metodološkog postupka. Glavna slabost funkcionalizma predstavlja upravo njegovo osnovno, "antihistorijsko" polazište: ono negira "dijalektiku razvoja", štaviše poriče mogućnost historijskog objašnjavanja razvoja društva i kulture na općem planu, a time i teorijsku potrebu za ovom vrstom objašnjenja. Metodološki skepticizam u pogledu mogućnosti da se rekonstruira stvarna historijska prošlost recentnih primitivnih društava na drugim kontinentima doveo je do toga da se zapadni funkcionalistički antropolozi ponašaju kao "apstraktni empiričari" koji "metafizički negiraju" postojanje ostataka, prežitaka ranijih etapa razvoja, nadiđenih društvenih odnosa i oblika kulture. Neki funkcionalisti kritikuju koncept "ostataka" u metodologiji evolucionističkih etnologa iz XIX vijeka, smatrajući ga neupotrebljivim ili štetnim. Takvu kritiku iznio je Malinowski argumentirajući da ukoliko "kulturni fosili", "ostaci" uopće postoje i održavaju se u danom socijalnom i kulturnom sistemu, to je otuda što odgovaraju nekoj aktuelnoj ili, pak, trajnoj društvenoj potrebi. Štetnost pojma "ostatka" iz prošlosti u antropologiji ogleda se u tome što on figurira kao "lažno metodološko sredstvo u rekonstrukciji stupnjeva evolucije" i ujedno pogrešno usmjerava promatranje na terenu: umjesto da traži sadašnju funkciju nekog kulturnog fenomena, istraživač se usredsređuje na njegov prividni arhaizam i zanemaruje stvarni kontekst u kojem taj fenomen ima funkciju i značenje. Ostaci predstavljaju historijski dokazni materijal, oni svjedoče o "univerzalnosti" pojava i njihovom "zakonitom" javljanju u razvoju prvobitnog društva. - Iz predgovora Zagorke Pešić-Golubović

Naslov izvornika
Magic, science and religion and other essays
Prijevod
Anđelija Todorović
Urednik
Zagorka Pešić-Golubović
Naslovnica
Mihailo S. Petrov
Dimenzije
29 x 18 cm
Broj strana
378
Nakladnik
Prosveta, Beograd, 1971.
 
Ćirilica. Tvrde korice.
Jezik: Srpski.

Jedan primjerak je u ponudi

Stanje:Korišteno, u odličnom stanju
Dodano u košaricu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću tražilice ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Priče o moći

Priče o moći

Carlos Castaneda

"Priče o moći" Carlosa Castanede treća je knjiga iz serijala o učenju kod meksičkog šamana Don Juana Matusa, koja nastavlja istraživanje svijeta naguala – paralelne stvarnosti dostupne putem posebne percepcije i discipline.

Prosveta, 1981.
Srpski. Latinica. Broširano.
14,52
Kamo vodi taj put?

Kamo vodi taj put?

Adam Schaff

Društvene posljedice druge industrijske revolucije.

Globus, 1989.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
5,984,78
Sazrevanje na Samoi

Sazrevanje na Samoi

Margaret Mead

"Sazrevanje na Samoi" Margaret Mead klasično je antropološko djelo koje istražuje proces sazrijevanja mladih ljudi u društvu Samoe.

Prosveta, 1978.
Srpski. Latinica. Broširano.
8,76
Za sociologiju - Obnavljanje i kritika u sociologiji danas

Za sociologiju - Obnavljanje i kritika u sociologiji danas

Alvin W. Gouldner
Globus, 1980.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
4,50
Demografsko ekološki slom

Demografsko ekološki slom

Zoran Roca

Mit o demografskoj eksploziji i ekološkoj katastrof

August Cesarec, 1987.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
5,18
Ova jedina zemlja (Idemo li u katastrofu ili treću revoluciju?)

Ova jedina zemlja (Idemo li u katastrofu ili treću revoluciju?)

Rudi Supek

Supek naglašava potrebu za globalnom suradnjom i odgovornošću kako bi se osigurala održivost našeg planeta.

Naprijed, 1973.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
5,32