Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Vladimir Strugar

Teorijsko - kritički pristup obrazovnoj politici u Hrvatskoj

Obrazovna politika u Hrvatskoj planirala je u prvom desetljeću 21. st. mijenjati školski sustav. Promjene bi, očekivalo se, prije svega pridonijele rasterećenju učenika osnovne škole i školski sustav harmonizirale sa sustavima u europskim zemljama. Ta su se očekivanja trebala ostvariti na temelju nekih ključnih dokumenata, točnije katalogâ znanja (2004.), Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (2005.) te Nacionalnog okvirnog kurikuluma (studeni 2008., srpanj 2010. i tiskana inačica 2011.). Međutim, planirane promjene nisu dale očekivane rezultate, što se može s dosta pouzdanosti reći za primjenu katalogâ znanja i Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda. Razlog je neuspjehu, najkraće rečeno, u tome što ti dokumenti nisu nastali na odgovarajućoj metodologiji i teoriji. Treći dokument – Nacionalni okvirni kurikulum – tek treba dokazati, bez obzira na pozitivna iskustva u drugim zemljama, da rješava važne strukturne probleme našega školstva i omogućuje tzv. „rasterećenje učenika”.

Novija iskustva pokazuju da je hrvatska obrazovna politika – recimo tako – brzo trčala na mjestu, uz često olako pozivanje na opće dobro, dakle – unaprjeđenje odgoja i obrazovanja, no bez vidljivih rezultata. Usred različitih pa i suprotstavljenih struja i valova (kadšto stručnih, često nestručnih, nerijetko politikantskih…), bilo je – čini se – nemoguće postići potreban i željeni učinak.

Da se barem donekle sagleda neuspjeh uočenih procesa, činilo mi se potrebnim i opravdanim najprije stručno opisati teorijska polazišta fenomena (pre)opterećenosti učenika, kataloga znanja, obrazovnih standarda i kurikuluma, a potom kritički sagledati spomenute dokumente.

Urednik
Ivan Vavra
Naslovnica
Jurica Puhalović
Dimenzije
24 x 17 cm
Broj strana
158
Nakladnik
Školske novine, Zagreb, 2012.
 
Latinica. Broširano.
Jezik: Hrvatski.
ISBN
978-9-53160-245-7

Jedan primjerak je u ponudi

Stanje:Korišteno, u odličnom stanju
Oštećenja / nepogodnosti:
  • Žig knjižnice
Dodano u košaricu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću tražilice ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Independence Or Stagnation?: The Imperatives Of University Reform In The United Kingdom

Independence Or Stagnation?: The Imperatives Of University Reform In The United Kingdom

Civitas: The Institute for the Study of Civil Society, 2003.
Engleski. Latinica. Broširano.
5,43
Uvod u psihologiju: Suvremena znanstvena i primijenjena psihologija

Uvod u psihologiju: Suvremena znanstvena i primijenjena psihologija

Dean Ajduković, Mira Čudina, Vladimir Kolesarić, Ivan Koren, Mirjana Krizmanić, Pavao Novosel, Jo...
Grafički zavod Hrvatske (GZH), 1991.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
17,68
An Outline of English Grammar

An Outline of English Grammar

Rudolf Filipović
Školska knjiga, 1978.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
5,99
Real Math

Real Math

Stephen S. Willoughby, Carl Bereiter, Peter Hilton, Joseph H. Rubinstein
Open Court Publishing Company, 1996.
Engleski. Latinica. Broširano.
19,99
Komunikacije u dopisnom obrazovanju

Komunikacije u dopisnom obrazovanju

Silvije Pongrac
Školske novine, 1985.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
3,99 - 4,02
Biblija za djecu

Biblija za djecu

Michael C. Armour

Ovo popularno izdanje Biblije za djecu donosi omiljene biblijske priče ispričane na prilagođen način za predškolski i osnovnoškolski uzrast. Biblija je ekumenskog karaktera i koristi se u mnogim vrtićima i školama diljem Hrvatske.

Biblijski institut, 2017.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
3,74 - 3,75