Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Vladimir Strugar

Teorijsko - kritički pristup obrazovnoj politici u Hrvatskoj

Obrazovna politika u Hrvatskoj planirala je u prvom desetljeću 21. st. mijenjati školski sustav. Promjene bi, očekivalo se, prije svega pridonijele rasterećenju učenika osnovne škole i školski sustav harmonizirale sa sustavima u europskim zemljama. Ta su se očekivanja trebala ostvariti na temelju nekih ključnih dokumenata, točnije katalogâ znanja (2004.), Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (2005.) te Nacionalnog okvirnog kurikuluma (studeni 2008., srpanj 2010. i tiskana inačica 2011.). Međutim, planirane promjene nisu dale očekivane rezultate, što se može s dosta pouzdanosti reći za primjenu katalogâ znanja i Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda. Razlog je neuspjehu, najkraće rečeno, u tome što ti dokumenti nisu nastali na odgovarajućoj metodologiji i teoriji. Treći dokument – Nacionalni okvirni kurikulum – tek treba dokazati, bez obzira na pozitivna iskustva u drugim zemljama, da rješava važne strukturne probleme našega školstva i omogućuje tzv. „rasterećenje učenika”.

Novija iskustva pokazuju da je hrvatska obrazovna politika – recimo tako – brzo trčala na mjestu, uz često olako pozivanje na opće dobro, dakle – unaprjeđenje odgoja i obrazovanja, no bez vidljivih rezultata. Usred različitih pa i suprotstavljenih struja i valova (kadšto stručnih, često nestručnih, nerijetko politikantskih…), bilo je – čini se – nemoguće postići potreban i željeni učinak.

Da se barem donekle sagleda neuspjeh uočenih procesa, činilo mi se potrebnim i opravdanim najprije stručno opisati teorijska polazišta fenomena (pre)opterećenosti učenika, kataloga znanja, obrazovnih standarda i kurikuluma, a potom kritički sagledati spomenute dokumente.

Urednik
Ivan Vavra
Naslovnica
Jurica Puhalović
Dimenzije
24 x 17 cm
Broj strana
158
Nakladnik
Školske novine, Zagreb, 2012.
 
Latinica. Broširano.
Jezik: Hrvatski.
ISBN
978-9-53160-245-7

Jedan primjerak je u ponudi

Stanje:Korišteno, u odličnom stanju
Oštećenja / nepogodnosti:
  • Žig knjižnice
Dodano u košaricu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću tražilice ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Komunikacije u dopisnom obrazovanju

Komunikacije u dopisnom obrazovanju

Silvije Pongrac
Školske novine, 1985.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
3,99 - 4,02
Independence Or Stagnation?: The Imperatives Of University Reform In The United Kingdom

Independence Or Stagnation?: The Imperatives Of University Reform In The United Kingdom

Civitas: The Institute for the Study of Civil Society, 2003.
Engleski. Latinica. Broširano.
5,43
Hrvatski govorili !

Hrvatski govorili !

Ivo Škarić

Radovi objavljeni u ovoj knjizi uglavnom opisuju normiranu ili nenormiranu, duboko normalnu narav hrvatskoga jezika.

Školska knjiga, 2006.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
10,62
Priručnik za nastavnika: uz udžbenik ˝Jezik, izražavanje i stvaranje˝

Priručnik za nastavnika: uz udžbenik ˝Jezik, izražavanje i stvaranje˝

Stjepko Težak

za V. razred osnovne škole

Školska knjiga, 1984.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
4,983,98
Kraljevina Jugoslavija za četvrti razred građanskih škola trgovinskog smjera

Kraljevina Jugoslavija za četvrti razred građanskih škola trgovinskog smjera

T. Radivojević

Sa 75 fotografija, skica, zemljovida i dijagrama u tekstu i s jednom tablom u boji izvan teksta (slika Dubrovnika).

Izdavačka knjižarnica Tome Jovanovića i Vujića, 1938.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
13,99
Sve o ljubavi i seksu

Sve o ljubavi i seksu

Stuart Holroyd, Susan Holroyd

Autori ove knjige daju razumne i provjerene savjete o svemu onome što se odnosi na seks, od psihologije do tehnike, od pravila ponašanja do specifičnih problema.

Rad, 1984.
Srpski. Latinica. Tvrde korice.
7,32