Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Vladimir Strugar

Teorijsko - kritički pristup obrazovnoj politici u Hrvatskoj

Obrazovna politika u Hrvatskoj planirala je u prvom desetljeću 21. st. mijenjati školski sustav. Promjene bi, očekivalo se, prije svega pridonijele rasterećenju učenika osnovne škole i školski sustav harmonizirale sa sustavima u europskim zemljama. Ta su se očekivanja trebala ostvariti na temelju nekih ključnih dokumenata, točnije katalogâ znanja (2004.), Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (2005.) te Nacionalnog okvirnog kurikuluma (studeni 2008., srpanj 2010. i tiskana inačica 2011.). Međutim, planirane promjene nisu dale očekivane rezultate, što se može s dosta pouzdanosti reći za primjenu katalogâ znanja i Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda. Razlog je neuspjehu, najkraće rečeno, u tome što ti dokumenti nisu nastali na odgovarajućoj metodologiji i teoriji. Treći dokument – Nacionalni okvirni kurikulum – tek treba dokazati, bez obzira na pozitivna iskustva u drugim zemljama, da rješava važne strukturne probleme našega školstva i omogućuje tzv. „rasterećenje učenika”.

Novija iskustva pokazuju da je hrvatska obrazovna politika – recimo tako – brzo trčala na mjestu, uz često olako pozivanje na opće dobro, dakle – unaprjeđenje odgoja i obrazovanja, no bez vidljivih rezultata. Usred različitih pa i suprotstavljenih struja i valova (kadšto stručnih, često nestručnih, nerijetko politikantskih…), bilo je – čini se – nemoguće postići potreban i željeni učinak.

Da se barem donekle sagleda neuspjeh uočenih procesa, činilo mi se potrebnim i opravdanim najprije stručno opisati teorijska polazišta fenomena (pre)opterećenosti učenika, kataloga znanja, obrazovnih standarda i kurikuluma, a potom kritički sagledati spomenute dokumente.

Urednik
Ivan Vavra
Naslovnica
Jurica Puhalović
Dimenzije
24 x 17 cm
Broj strana
158
Nakladnik
Školske novine, Zagreb, 2012.
 
Latinica. Broširano.
Jezik: Hrvatski.
ISBN
978-9-53160-245-7

Jedan primjerak je u ponudi

Stanje:Korišteno, u odličnom stanju
Oštećenja / nepogodnosti:
  • Žig knjižnice
Dodano u košaricu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću tražilice ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Govorne poteškoće i njihovo uklanjanje / Svladao sam mucanje

Govorne poteškoće i njihovo uklanjanje / Svladao sam mucanje

Profesor Škarić i njegovi suradnici su u knjizi obradili govorne poteškoće sa svih do sada poznatih aspekata.

Mladost, 1988.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
18,9815,18
Povijesni put šegrtske škole, ili crtice za povijest školstva u Vinkovcima 1888-1978

Povijesni put šegrtske škole, ili crtice za povijest školstva u Vinkovcima 1888-1978

Himzo Nuhanović

Uz knjigu se nalazi i mapa s tabelarnim pregledom zanimanja 1888-1948 godine.

Školski centar "Silvije Strahimir Kranjčević", 1978.
Hrvatski. Latinica. Broširano s ovitkom.
7,64
Kako odrastao čovjek uči

Kako odrastao čovjek uči

Vlado Andrilović
Školska knjiga, 1976.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
4,99
School Choice: The Moral Debate

School Choice: The Moral Debate

Wolfe et al.
Alan Wolfe, Patrick Mckinley Brennan, Charles L. Glenn, Amy Gutmann, David Hollenbach, Meira Levi...

Izbor škole u posljednje se vrijeme popeo na vrh popisa mogućih rješenja američkih obrazovnih problema, posebno za siromašne i najugroženije članove društva.

Princeton University Press, 2003.
Engleski. Latinica. Broširano.
12,5411,29
Alternativne škole (Didaktičke i pedagoške koncepcije)

Alternativne škole (Didaktičke i pedagoške koncepcije)

Milan Matijević

Ova knjiga istražuje različite didaktičke i pedagoške koncepcije koje karakteriziraju rad alternativnih i slobodnih škola.

Institut za pedagogijska istraživanja, 1994.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
5,22
An A to Z of british life

An A to Z of british life

Adrian Room

Dictionary of britain

Oxford University Press, 1990.
Engleski. Latinica. Broširano.
4,99