Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Vladimir Strugar

Teorijsko - kritički pristup obrazovnoj politici u Hrvatskoj

Obrazovna politika u Hrvatskoj planirala je u prvom desetljeću 21. st. mijenjati školski sustav. Promjene bi, očekivalo se, prije svega pridonijele rasterećenju učenika osnovne škole i školski sustav harmonizirale sa sustavima u europskim zemljama. Ta su se očekivanja trebala ostvariti na temelju nekih ključnih dokumenata, točnije katalogâ znanja (2004.), Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (2005.) te Nacionalnog okvirnog kurikuluma (studeni 2008., srpanj 2010. i tiskana inačica 2011.). Međutim, planirane promjene nisu dale očekivane rezultate, što se može s dosta pouzdanosti reći za primjenu katalogâ znanja i Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda. Razlog je neuspjehu, najkraće rečeno, u tome što ti dokumenti nisu nastali na odgovarajućoj metodologiji i teoriji. Treći dokument – Nacionalni okvirni kurikulum – tek treba dokazati, bez obzira na pozitivna iskustva u drugim zemljama, da rješava važne strukturne probleme našega školstva i omogućuje tzv. „rasterećenje učenika”.

Novija iskustva pokazuju da je hrvatska obrazovna politika – recimo tako – brzo trčala na mjestu, uz često olako pozivanje na opće dobro, dakle – unaprjeđenje odgoja i obrazovanja, no bez vidljivih rezultata. Usred različitih pa i suprotstavljenih struja i valova (kadšto stručnih, često nestručnih, nerijetko politikantskih…), bilo je – čini se – nemoguće postići potreban i željeni učinak.

Da se barem donekle sagleda neuspjeh uočenih procesa, činilo mi se potrebnim i opravdanim najprije stručno opisati teorijska polazišta fenomena (pre)opterećenosti učenika, kataloga znanja, obrazovnih standarda i kurikuluma, a potom kritički sagledati spomenute dokumente.

Urednik
Ivan Vavra
Naslovnica
Jurica Puhalović
Dimenzije
24 x 17 cm
Broj strana
158
Izdavač
Školske novine, Zagreb, 2012.
 
Latinica. Broširano.
Jezik: Hrvatski.
ISBN
978-9-53160-245-7

Jedan primerak je u ponudi

Stanje:Korišćeno, u odličnom stanju
Oštećenja / nepogodnosti:
  • Pečat biblioteke
Dodato u korpu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću pretrage ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Independence Or Stagnation?: The Imperatives Of University Reform In The United Kingdom

Independence Or Stagnation?: The Imperatives Of University Reform In The United Kingdom

Civitas: The Institute for the Study of Civil Society, 2003.
Engleski. Latinica. Broširano.
5,43
Istorija muzike :knjiga prva

Istorija muzike :knjiga prva

Roksanda Pejović
Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 1979.
Hrvatski. Ćirilica. Broširano.
9,00
Kraljevina Jugoslavija za četvrti razred građanskih škola trgovinskog smjera

Kraljevina Jugoslavija za četvrti razred građanskih škola trgovinskog smjera

T. Radivojević

Sa 75 fotografija, skica, zemljovida i dijagrama u tekstu i s jednom tablom u boji izvan teksta (slika Dubrovnika).

Izdavačka knjižarnica Tome Jovanovića i Vujića, 1938.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
13,99
Moja matematika - za školu i kviz

Moja matematika - za školu i kviz

J. P. Perške, Dane Klepić
IROS, 1988.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
5,62
The oxford paperback dictionary & thesaurus

The oxford paperback dictionary & thesaurus

Julia Elliott
Oxford University Press, 1997.
Engleski. Latinica. Broširano.
3,99
Uvod u metode znanstvenog istraživanja u društvenim i humanističkim znanostima

Uvod u metode znanstvenog istraživanja u društvenim i humanističkim znanostima

Milko Mejovšek

Knjiga se sastoji od dva dijela i sedam poglavlja. Prvi dio obuhvaća četiri poglavlja koja se odnose na temeljna pitanja znanosti i znanstvenoistraživačkog rada. Drugim dijelom dominira multivarijantni pristup u znanosti.

Naklada Slap, 2003.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
23,12