Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Znanje, obrazovni standardi, kurikulum

Vladimir Strugar

Teorijsko - kritički pristup obrazovnoj politici u Hrvatskoj

Obrazovna politika u Hrvatskoj planirala je u prvom desetljeću 21. st. mijenjati školski sustav. Promjene bi, očekivalo se, prije svega pridonijele rasterećenju učenika osnovne škole i školski sustav harmonizirale sa sustavima u europskim zemljama. Ta su se očekivanja trebala ostvariti na temelju nekih ključnih dokumenata, točnije katalogâ znanja (2004.), Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (2005.) te Nacionalnog okvirnog kurikuluma (studeni 2008., srpanj 2010. i tiskana inačica 2011.). Međutim, planirane promjene nisu dale očekivane rezultate, što se može s dosta pouzdanosti reći za primjenu katalogâ znanja i Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda. Razlog je neuspjehu, najkraće rečeno, u tome što ti dokumenti nisu nastali na odgovarajućoj metodologiji i teoriji. Treći dokument – Nacionalni okvirni kurikulum – tek treba dokazati, bez obzira na pozitivna iskustva u drugim zemljama, da rješava važne strukturne probleme našega školstva i omogućuje tzv. „rasterećenje učenika”.

Novija iskustva pokazuju da je hrvatska obrazovna politika – recimo tako – brzo trčala na mjestu, uz često olako pozivanje na opće dobro, dakle – unaprjeđenje odgoja i obrazovanja, no bez vidljivih rezultata. Usred različitih pa i suprotstavljenih struja i valova (kadšto stručnih, često nestručnih, nerijetko politikantskih…), bilo je – čini se – nemoguće postići potreban i željeni učinak.

Da se barem donekle sagleda neuspjeh uočenih procesa, činilo mi se potrebnim i opravdanim najprije stručno opisati teorijska polazišta fenomena (pre)opterećenosti učenika, kataloga znanja, obrazovnih standarda i kurikuluma, a potom kritički sagledati spomenute dokumente.

Urednik
Ivan Vavra
Naslovnica
Jurica Puhalović
Dimenzije
24 x 17 cm
Broj strana
158
Izdavač
Školske novine, Zagreb, 2012.
 
Latinica. Broširano.
Jezik: Hrvatski.
ISBN
978-9-53160-245-7

Jedan primerak je u ponudi

Stanje:Korišćeno, u odličnom stanju
Oštećenja / nepogodnosti:
  • Pečat biblioteke
Dodato u korpu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću pretrage ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

An A to Z of british life

An A to Z of british life

Adrian Room

Dictionary of britain

Oxford University Press, 1990.
Engleski. Latinica. Broširano.
4,99
Biblija za djecu

Biblija za djecu

Michael C. Armour

Ovo popularno izdanje Biblije za djecu donosi omiljene biblijske priče ispričane na prilagođen način za predškolski i osnovnoškolski uzrast. Biblija je ekumenskog karaktera i koristi se u mnogim vrtićima i školama diljem Hrvatske.

Biblijski institut, 2017.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
3,74 - 3,75
School Choice: The Moral Debate

School Choice: The Moral Debate

Alan Wolfe, Patrick Mckinley Brennan, Charles L. Glenn, Amy Gutmann, David Hollenbach, Meira Levi...

Izbor škole u posljednje se vrijeme popeo na vrh popisa mogućih rješenja američkih obrazovnih problema, posebno za siromašne i najugroženije članove društva.

Princeton University Press, 2003.
Engleski. Latinica. Broširano.
12,5411,29
Razigrane riječi : zbornik igrokaza

Razigrane riječi : zbornik igrokaza

Joža Skok

Ova Zbirka je namenjena školskim dramskim grupama za pripremanje predstava, pozorištima koja pripremaju predstave za decu, a pomoći će i da se učenici upoznaju sa našom i stranom dramskom literaturom.

Školska knjiga, 1994.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
17,34
Izabrana djela 1-3

Izabrana djela 1-3

Pero Šimleša
Pedagoški fakultet, 1980.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice s omotom.
Knjiga se sastoji od tri toma
12,34 - 12,36
Spolnost: Osjećaji i funkcije

Spolnost: Osjećaji i funkcije

Leonore Tiefer
Globus, 1986.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
4,99