Ivo Režek: realizam kao slikarska konstanta

Ivo Režek: realizam kao slikarska konstanta

Ivanka Reberski

Monografija o Ivi Režeku, jednom od najznačajnijih predstavnika klasične tradicije u hrvatskom slikarstvu 20. stoljeća.

Realistička komponenta, koja se kao temeljna nit provlači slikarstvom Ive Režeka, davala mu je posebnu svojstvenost i znakovito obilježje. Ta je sadržajna potka i stilska konstanta „realizma“, na kojoj se zasnivala izražajnost njegovih umjetničkih poruka, za razliku od mnogih drugih slikara imala jaku unutarnju logiku i smisaona opravdanja. Protagonist modernog hrvatskog slikarstva između dva svjetska rata, poznat u karikaturi pod pseudonimom Ives, modernist klasične formacije, umjetnik angažirane slikarske osjetljivosti, Režek je upravo zahvaljujući svom realističkom htijenju ostao za života nenametljivo prisutan, uglavnom izvan magistralnih tokova. To vrijedi i za njegovu ranu fazu europskih dosega, kad je imao sve predispozicije da se nađe među vodećim umjetnicima likovnog trenutka. Modernizam „novorealističke“ oblikovnosti Ive Režeka nije u nas tada prepoznat na pravi način. No i unatoč svojevrsnom nesporazumu s vremenom, naša ga je historiografija, bez dvojbe, svrstala u antologijski niz slikara epohe. U tom povijesnom pozicioniranju pripisano mu je istaknutije mjesto u periodu ranog formativnog trenutka, posebno dvadesetih i tridesetih godina, kad je djelotvornije participirao u tendencijama vremena.

Prijevod
Sonja Bašić
Urednik
Tonko Maroević
Ilustracije
Miroslav Dvorščak, Milan Drmić
Naslovnica
Ratko Janjić-Jobo
Dimenzije
31 x 25 cm
Broj strana
291
Nakladnik
Institut za povijest umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 2001.
 
Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
Jezik: Hrvatski.
ISBN
978-9-53610-633-2

Jedan primjerak je u ponudi

Stanje:Novo
Dodano u košaricu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću tražilice ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Baština u fokusu – 50 godina Instituta za povijest umjetnosti u Zagrebu (1961.–2011.)

Baština u fokusu – 50 godina Instituta za povijest umjetnosti u Zagrebu (1961.–2011.)

Željka Čorak, Nada Grujić, Katarina Horvat-Levaj, Ivana Majer, Milan Pelc, Ivanka Reberski, Dijan...

Ova knjiga, kao dvojezično izdanje (hrvatski–engleski), namijenjena je stručnoj i široj javnosti, tj. svim zainteresiranim čitateljima koji imaju interes za umjetničku baštinu Hrvatske.

Institut za povijest umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, 2011.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
8,54
Realizmi dvadesetih godina: magično – klasično – objektivno u hrvatskom slikarstvu

Realizmi dvadesetih godina: magično – klasično – objektivno u hrvatskom slikarstvu

Ivanka Reberski

Knjigom Realizmi dvadesetih godina uspostavljena je nova optika u sagledavanju naših likovnih pojava toga razdoblja u kontekstu istodobnih europskih tendencija.

Institut za povijest umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, 1997.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
17,22
Lacković

Lacković

Tomislav Šola

Monografija donosi popis kolektivnih i samostalnih izložbi Ivana Lackovića, reprodukcije njegovih djela, biografiju kao i kritike njegovih djela.

Jugoslovenska knjiga, 1986.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
17,36
Jean Messagier – Bourgeons de papier croquis 1940-1985

Jean Messagier – Bourgeons de papier croquis 1940-1985

Ante Glibota
Galerie d’Art International, 1984.
Francuski. Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
16,24
Postružnik

Postružnik

Grgo Gamulin
Naprijed, 1959.
Hrvatski. Latinica. Broširano s ovitkom.
4,99
Dimitrije: Saloma – Salome

Dimitrije: Saloma – Salome

Dimitrije Popović, Dražen Katunarić

„U morfologiji ženskog bića ne postoje žudniji likovi od Judite i Salome, dviju žena koje nose dvije glave: svoju vlastitu i odsječenu“, piše u svojemu eseju o Salomi španjolski filozof José Ortega y Gasset.

Muzej Mimara, 2010.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
18,26