Pitanja teorije i istorije psihologije

Pitanja teorije i istorije psihologije

Lav Vigotski

Lev Vygotsky (1896. – 1934.) jedan je od najznačajnijih psihologa 20. stoljeća, čiji je izvorni teorijski sustav imao golem utjecaj na razvojnu psihologiju. S predgovorom L. S. Leontjeva i pogovorom M. G. Jaroševskog i G. S. Gurgenidzea.

Zanimljivo je da je Lev Semjonovič Vigotski započeo svoju znanstvenu djelatnost kao student Pravnog fakulteta Moskovskog fakulteta, iako je istovremeno studirao na Povijesno-filološkom fakultetu Sveučilišta Shanyavsky. Zahvaljujući velikom obrazovanju i izuzetnim sposobnostima, Vygotsky je postigao čudesne rezultate. Pisao je sjajne kazališne kritike, au rodnom Gomelju vodio je povijesni klub za srednjoškolce, a također je, više nego zapaženo, govorio na seminarima političke ekonomije na Moskovskom sveučilištu. Studirao je književnost i filozofiju, proučavao je marksizam, ali njegov omiljeni filozof ostao je Spinoza. U književnosti ga je posebno zanimala osobnost autora, njegova ideja, objektivno usmjerenje djela, njegov moralni i društveno-politički smisao. Vigotskog je zanimalo kako umjetničko djelo doživljava čitatelj, tj. Problem analize psihologije čitatelja, problem psihološkog djelovanja umjetnosti. Tako se negdje od 1924. do 1924. Vygotsky prebacio na znanstvenu psihologiju. Već sljedeće, 1925. godine, u jednom od svojih radova postavlja pitanje o nužnosti konkretno-psihološkog proučavanja svijesti kao konkretne psihološke stvarnosti. Jedan od najznačajnijih psihologa prošlog stoljeća uveo je dijalektičku metodu u psihološku znanost, posebno razvijajući svoju povijesno-genetičku metodu. To je Vygotskom omogućilo niz velikih znanstvenih otkrića. U nepunih deset godina bavljenja psihologijom napisao je 180 radova. No, već u to vrijeme njegove su ideje postale toliko značajne da se navode kao općepoznate, ponekad bez navođenja njegovih djela, a ponekad i bez njegova imena.

Naslov izvornika
Voprosy teorii i istorii psihologii
Prijevod
Pavle D. Ivić
Urednik
A. R. Lurija, M. G. Jaroševski, Ivan Ivić
Naslovnica
Tamara Popović-Novaković
Dimenzije
24 x 15 cm
Broj strana
379
Nakladnik
Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd, 1996.
 
Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
Jezik: Srpski.

Nema primjeraka u ponudi

Poslednji primjerak je nedavno prodan.

 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću tražilice ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Kako imati sretno dijete

Kako imati sretno dijete

Richard C. Woolfson

Odgovori na emotivne potrebe djeteta između 4 i 12 godina

Naklada Ljevak, 2007.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
11,88
Druženje s ljudima je zdravo

Druženje s ljudima je zdravo

Phyllis M. Shaw
Mladinska knjiga, 1991.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
4,25
Biološke osnove osobina ličnosti

Biološke osnove osobina ličnosti

Ante Fulgosi

Uvod u prirodoznanstvenu psihologiju

Naklada Slap, 1994.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
5,42
Sposobnosti za učenje i ličnost

Sposobnosti za učenje i ličnost

Radivoj Kvaščev
Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, 1980.
Srpski. Latinica. Broširano.
12,50
Autoritet i porodica

Autoritet i porodica

Erich Fromm

U djelu "Autoritet i porodica", Erich Fromm analizira transformaciju autoriteta i obitelji u modernom društvu. Predgovor je napisao Gvozden Flego, a knjiga sadrži i studiju "Revolucionarni karakter".

Naprijed, 1980.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
6,98
Teorija socijalizacije

Teorija socijalizacije

Alfred Lorenzer

O zasnivanju materijalističke teorije socijalizacije.Dijada majka-dete i usaglašavanje u oblicima interakcije, Situacija uvođenja jezika, Proces socijalizacije, Sistematski razbijena praksa u primarnoj socijalizaciji

Nolit, 1984.
Srpski. Latinica. Broširano.
4,66