Stvoritelj u lošem društvu

Stvoritelj u lošem društvu

Darko Orešković

Glavna tema romana Stvoritelj u lošem društvu je otuđenost u suvremenom društvu.

Snažna je to i duhovita kritika i naše sredine. Mjesta i likovi su gotovo prepoznatljivi. I dok su otuđenja iz doba Kafke, Orwella, Sartrea ili Camusa mračna i depresivna, otuđenje u ovom romanu je naizgled poput zavodljive igre. Dovoljno je uključiti ekran kompjutora i zaroniti u virtualni svijet. Istog trenutka umrežen si s čitavim svijetom. Otvaraš stranice s internetskim sadržajem, dopisuješ se s ljudima s najudaljenijih zamislivih mjesta našeg planeta, igraš raznorazne video igre, skakućeš s teme na temu, letiš poput pčele s cvijeta na cvijet. Ali, isključivanjem ekrana ta čarolija i uzbuđenost virtualnog druženja odjednom nestane i ti se pretvoriš u većeg samotnjaka od bilo kojeg Kafkinog lika. A da se to ne dogodi, samo ponovno uključiš ekran kompjutora.

Tako je i s glavnim junakom romana, mladim čovjekom, koji živi uobičajenim i očekivanim životom pripadnika srednje građanske klase, pomalo suhoparno i bez pretjeranih emocija. Škola, diploma, posao, obitelj. Ali uz tu uobičajenu kolotečinu, odlazeći u svijet interneta rađa se i njegov alter ego koji je sve samo ne život visokopozicioniranog službenika u kolotečini života. Gotovo bi se moglo reći da se radi o dva junaka koji žive u odvojenim svjetovima, stvarnom i virtualnom.

Radnja u virtualnom svijetu odvija se poput stripa, a galerija likova nalikuje na junake iz Alana Forda s puno humora, pa i crnog, s puno ironije, pa i autoironije, tako da otuđenost postaje gotovo nevidljiva, a lutanje internetom pretvara se u uzbudljivu avanturu. Kako glavni junak sve češće bježi od relevantnih tema u virtualni svijet, u njemu raste pritisak kao što se povećava pritisak i u Papinovom loncu. Tlak u loncu sve više raste i čini se da je na kraju eksplozija neminovna. Hoće li do eksplozije doći u životu glavnog junaka ili neće, to će čitatelj doznati u ovom romanu. Našeg junaka u stvarnom životu pokreće gotovo sterilna rutina. Svakodnevni odlasci na posao, posjet roditeljima četvrtkom, priče djetetu prije spavanja i pohađanje razno raznih dječjih aktivnosti. Odnos prema supruzi je također površan. Taj prilično sumorni život junaka, prikazan je s puno humora u odnosima glavnog junaka sa svim članovima njegove obitelji.

Kako su virtualni i stvarni svijet dva sasvim različita svijeta, tako je i glavni junak potpuno drugačija osoba u virtualnom svijetu za razliku od osobe u stvarnom svijetu. Koja od tih osoba je stvarna, možda je pitanje koje bi svaki čitatelj trebao postaviti sebi, nakon što završi svoju višesatnu plovidbu stranicama interneta.

Urednik
Zorka Jekić
Dimenzije
21,5 x 15,5 cm
Broj strana
151
Nakladnik
Biakova d. o. o., Zagreb, 2024.
 
Tiraž: 200 primjeraka
 
Latinica. Tvrde korice.
Jezik: Hrvatski.
ISBN
978-9-53837-562-0

Jedan primjerak je u ponudi

Stanje:Korišteno, u odličnom stanju
Dodano u košaricu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću tražilice ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Stranac

Stranac

Albert Camus
Svjetlost, 1988.
Srpski. Latinica. Tvrde korice.
2,38 - 2,98
Armageddon 2

Armageddon 2

Leon Uris

Roman Leona Urisa iz 1963. o Berlinu i Njemačkoj nakon Drugog svjetskog rata. Roman počinje u Londonu tijekom Drugog svjetskog rata i ide do okupacije Berlina od strane Četiri sile i sovjetske kopnene blokade zapadnih četvrti grada.

Otokar Keršovani, 1982.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
5,32
Potkazivač

Potkazivač

Liam O' Flaherty
Džepna knjiga, 1958.
Srpski. Latinica. Broširano.
2,50
Jean Barois: roman jedne generacije

Jean Barois: roman jedne generacije

Roger Martin Du Gard

Izdanje zanimljivo zbog naslovnice koju je radio Pavle Bihaly. Bihaly je radio i fotomontaže u časopisu Nova Literatura a 1928. godine je bratom Otom Bihaly-Merinom osnovao časopis Nova literatura i izdavačku kuću Nolit.

Nolit, 1939.
Srpski. Latinica. Broširano.
25,46
Autsajder

Autsajder

Richard Wright

Autsajder je snažna egzistencijalna drama o afroamerikancu Crossu Damonu, koji bježi od društvenih lanaca, samo da bi se suočio s unutarnjim demonima, istražujući rasu, slobodu i moral u podijeljenom američkom društvu 1950-tih.

Naprijed, 1978.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
7,36
Najljepše priče klasične starine

Najljepše priče klasične starine

Gustav Schwab
Mladost, 1972.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
7,22