Biće i ništavilo: Ogled iz fenomenološke ontologije I-II
Sartreovo prvo filozofsko djelo. On tu razlikuje "Bitak po sebi" i "Bitak za sebe". Bitak po sebi je masivna materija, ona je vječna i ona sve u sebe uvlači. Bitak za sebe je svijest. Egzistencija čovjeka se stalno suprotstavlja bitku po sebi.
Sartre je smatrao da je čovjek slobodan i odgovoran, ali da je nemoćan u odnosu na svijet - sve je slučajno. slučajnost je apsolutna, savršena, bezrazložnost.
"Tako smo pošli od «pojava» i postupno smo dovedeni do postavljanja dvaju tipova bitka: u sebi i za sebe, o kojima još uvijek imamo tek površne i nepotpune spoznaje. Mnoštvo pitanja ostaje još bez odgovora: što je konačno značenje tih dvaju tipova bitka? S kojih razloga i jedan i drugi tip pripadaju bitku općenito? Stoje značenje bitka, kao onoga što u sebi obuhvaća ta dva korjenito razdvojena područja bitka? Ako ni idealizam ni realizam ne uspijevaju razjasniti odnose što stvarno povezuju ta područja koja su u pravilu nepovezana, kakvo je drugo rješenje moguće ponuditi za taj problem? I kako bitak fenomena može biti transfenomenalan? Ovu smo knjigu napisali da bismo pokušali odgovoriti na ta pitanja."
Nema primeraka u ponudi
Poslednji primerak je nedavno prodat.