Porijeklo perspektive
Autor se bavi propitivanjem perspektive. Iz uobičajenog posmatranja perspektive kao optičkog i simboličkog problema, ona ulazi u širu interdisciplinarnu intelektualnu strukturu tipičnu za savremeni pristup kulturnim problemima.
Nadovezujući se na tradiciju razmatranja perspektive kao optičkog i simboličkog problema u istoriji novijeg evropskog slikarstva, Hubert Damiš u Poreklo perspektive analizira i renesansne teorije i novije istorijske umetničke metode, stvarajući karakterističan interdisciplinarni postulirani intelektualni kompleks – mozaik znanja. i pitanja tipična za savremeni pristup kulturnim problemima. Posebno treba napomenuti da autor dosta stranica posvećuje tzv Urbinske perspektive, tri slike koje se tradicionalno pripisuju Lukijanu Vranjaninu. Zbog toga, kao i zbog epistemološkog dometa savremene naučne metodologije i terminologije, ova knjiga – jedan od najčitanijih priručnika novije istorije umetnosti – zaslužuje posebnu pažnju hrvatske kulturne zajednice.
Dva primerka su u ponudi