Brodovi nad gradom

Brodovi nad gradom

Nenad Rizvanović

Nenad Rizvanović pisac je sjećanja i pisac je Osijeka, grada svoga djetinjstva i mladosti, koji dokumentira na jedini način na koji uistinu nastaje književnost – njegovim ljudima.

Brodovi nad gradom knjiga je osječke vrlo intimne topografije, od turske povijesti, preko devetnaestostoljetne esekerske prostorne (ne)samosvijesti pa do osječke „socijalističke renesanse“, priča o gradu koji prijateljskom oku pripovjedača daruje male tajne uvide u prostore, zgrade, tajanstvene mreže ulica, u povijesne taloge koji se odražavaju u mijenama imena ulica i trgova, u panonskoj blagosti i tvrdoglavosti. Osijek, Jugoslavija, pripovjedačeva je dječačka heterotopija rekreirana u priči o vlastitom nadrealnom urbanom genetskom kodu.

Na početku knjige Nenada Rizvanovića Brodovi nad gradom naveden je moto iz Berlinskog djetinjstva Waltera Benjamina o lutanju gradom kao vještini osjetilnosti u kojoj se stapaju detalj i emocija, o gradu kao metaforičkoj šumi kroz koju lunjamo u slatkoj omaglici namjernog nesnalaženja. Gotovo doslovno posvajajući ovaj moto, Rizvanovićev Osijek u knjizi postaje apovijesna simbolička šuma kroz koju lunja neimenovani pripovjedač mapirajući u svojoj svijesti mreže osječke alternativne gradske povijesti i trača, pronalazeći paradoksalne podudarnosti između povijesnog pamćenja grada i vlastitoga odrastanja u istome gradu. Narativno ispreplećući nekoliko tematskih niti – od vlastite obiteljske priče, metonimizirane u pripovijedanju o obiteljskim automobilima koje pripovjedačevi roditelji odabiru i potom ih se, na nesreću pripovjedača, rješavaju, a koja se zbiva u sretno – gorko-slatko – doba kasnih sedamdesetih i ranih osamdesetih godina u prostorima osječkog Gornjeg grada i gradskoj okolici, preko pripovijedanja o široj obiteljsko-susjedsko-prijateljskoj zajednici napučenoj likovima neobičnim i prisnim, pa do intimne (auto)biografije koju oblikuju glazba i snovite ženske figure – pripovjedač ih međusobno sljubljuje izdvojenim mikroesejima o osječkim lokalitetima, zgradama i sportu kreirajući metaforički sveobuhvatnu panoramu grada koji se opire i melankoliji i avanturizmu.

Urednik
Dubravka Zima
Ilustracije
Krešimir Lendić, Stjepan Kes, Željko Stojanović
Naslovnica
Ana Pojatina
Dimenzije
21 x 14 cm
Broj strana
184
Nakladnik
Naklada Ljevak, Zagreb, 2023.
 
Latinica. Tvrde korice s ovitkom.
Jezik: Hrvatski.
ISBN
978-9-53355-696-3

Jedan primjerak je u ponudi

Stanje:Nekorišteno
Dodano u košaricu!
 

Zanima Vas i neka druga knjiga? Možete pretražiti našu ponudu pomoću tražilice ili prelistati knjige po kategorijama.

Možda će Vas zanimati i ovi naslovi

Trg slobode

Trg slobode

Nenad Rizvanović
Multimedijalni institut, 2022.
Hrvatski. Latinica. Broširano s ovitkom.
6,99
Znakovi pored puta

Znakovi pored puta

Andrić
Ivo Andrić

"Znakovi pored puta" je zbirka misli, zapisa i zapažanja Ive Andrića, dobitnika Nobelove nagrade za književnost. Objavljeno posthumno 1976. godine, djelo čitatelja uvodi u Andrićev unutarnji svijet.

Svjetlost, 1978.
Hrvatski. Latinica. Tvrde korice.
11,46
Pijanac života: životopis Milana Begovića

Pijanac života: životopis Milana Begovića

Mirko Žeželj
Znanje, 1980.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
6,00
Priviđenja

Priviđenja

Jara Ribnikar
Gradina, 1976.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
3,86
Gustave Flaubert

Gustave Flaubert

Zola
Émile Zola
Nakladni zavod Hrvatske, 1948.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
3,76
Izopačena perspektiva : između stvarne i imaginarne katastrofe

Izopačena perspektiva : između stvarne i imaginarne katastrofe

Annie Le Brun

"Izopačena perspektiva" je kratak esej Annie Le Brun o prirodnim katastrofama koje svojom iznenadnošću i rušilačkom snagom do te mjere fasciniraju da mijenjaju duhovno ozračje vremena i stavove o prirodi stvari koji izgledaju vječni.

Ceres, 1998.
Hrvatski. Latinica. Broširano.
5,50